Muzeum Historii Miasta Przemyśla

„Pozdrowienia z Przemyśla”. Wystawa pocztówek przemyskich ze zbiorów Muzeum Narodowego Ziemi Przemyskiej

Pozdrowienia z PrzemyślaOd Nocy Muzeów - 18 maja 2019 roku będzie można zwiedzać nową wystawę w Atelier Fotograficznym Bernarda Hennera.

„Pozdrowienia z Przemyśla”. Wystawa pocztówek przemyskich ze zbiorów Muzeum Narodowego Ziemi Przemyskiej. Otwarta maj-wrzesień 2019.

Kartonik ze zdjęciem lub kolorową ilustracją z jednej strony, z krótkim tekstem, najczęściej okolicznościowym lub pozdrowieniami dla bliskiej osoby, adresem i znaczkiem – z drugiej. Ten prosty sposób komunikowania się ma swoje początki w latach 60. XIX wieku. Pocztówka była tańszą alternatywą korespondencji, którą był list. Dlatego szybko zyskała popularność. Była doskonałym narzędziem reklamującym uroki miast, uzdrowisk, regionów turystycznych. Niekiedy wydawano pocztówki jako cegiełki, z których koszt sprzedaży przeznaczony był na określone cele, np. na budowę pomnika. Obok walorów estetycznych upatrywano w nich również wartości dydaktycznych i popularyzatorskich.

Szczyt popularności karty pocztowej przypadł na ostatnie dwudziestolecie XIX wieku, aż do wybuchu pierwszej wojny światowej. Według danych Światowego Związku Pocztowego w 1900 roku wysłano w Europie około trzech miliardów pocztówek!

Równocześnie ze wzrostem popularności pocztówki stawały się obiektami kolekcjonerskimi. Zbierał je m.in. Tadeusz Osiński, brat Kazimierza Marii Osińskiego. Niektóre kartki ze zbiorów przemyskiego muzeum noszą na jednej ze stron dopisek „kupiłem [tu występuje data dzienna] T. Osiński”. Atrakcyjność widokówek jako obiektu pożądania kolekcjonerów nie zmalała. Co prawda większość z nich raczej gustuje z pocztówkach starych, zabytkowych, lecz nie brakuje także amatorów współczesnej kartki pocztowej. Wiele osób kupuje kartki jako pamiątkę z wyjątkowego miejsca czy z podróży. Nadal, choć może już rzadziej, wysyła się widokówki rodzinie, znajomym. Telefony komórkowe i portale społecznościowe umożliwiają bezpłatne i natychmiastowe poinformowanie, gdzie jesteśmy, co robimy. Powoli zanika zwyczaj analogowej korespondencji, związanej z niecierpliwym oczekiwaniem i codziennym sprawdzaniem skrzynki na listy.

Muzealna kolekcja pocztówek z Przemyśla liczy ponad pół tysiąca pozycji. Najstarsze pochodzi z końca XIX wieku. Za ich pomocą można zobaczyć, jak zmieniało się miasto w ciągu ostatnich, bez mała, stu lat, można opowiedzieć jego historię. Na przemyskich kartkach przedstawiano zarówno zabytki, ważne miejsca jak kościoły, szkoły, rynek, zamek, jak również place, ulice i wybrzeże Sanu. Upamiętniano na nich także istotne, nierzadko tragiczne wydarzenia, jak zburzenie mostu na rzece podczas działań wojennych. I na nich również, choć może wyglądać to niestosownie, drukowano napis „Pozdrowienie z Przemyśla / Gruss aus Przemyśl”.

Wydawcami przemyskich widokówek były firmy lokalne, ale także zamiejscowe, a nawet zagraniczne. W Przemyślu wydawcami byli głównie właściciele sklepów i składów artykułów papierniczych, jak również różnego rodzaju organizacje, stowarzyszenia świeckie i kościelne. Prawdopodobnie najstarszym wydawcą była firma Bolesława Doskowskiego, właściciela drugiego w Przemyślu zakładu litograficznego (założonego w 1883 roku). W 1890 roku wydał album 15 widokówek miasta. Swoje kartki Doskowski drukował w Wiedniu, dlatego ich jakość i wygląd nawet dziś, po ponad stu dwudziestu latach, jest są niezwykłe. Wśród najstarszych wydawców należy jeszcze wymienić Dawida Kandla, Meilecha Glanza, firmę Henryka Huttera i W. Kannera oraz Marka Gimpla Rosenfelda, przodującego w liczbie wydanych kartek do 1918 roku. Autorami widoków miasta byli często fotografowie przemyscy, jak Bernard Henner i Jakub Berger (który był również wydawcą swoich pocztówek), Tomasz Kotliński, w okresie międzywojennym – m.in. Adam Wysocki, a po drugiej wojnie światowej Franciszek Zalewski.

Wystawa jest sentymentalną podróżą do czasu bez telefonów (lub z ograniczoną do nich dostępnością), kiedy jedynym sposobem komunikacji był list lub ta skromna, lecz nierzadko tak ważna, niosąca z sobą wiele emocji kartka, na której ktoś, może mało wprawnym pismem, a innym razem pośpiesznie napisał kilka zdań, złożył życzenia, wyraził wdzięczność, opisał miłość lub tęsknotę, podzielił się troskami albo napisał pozdrowienia – pozdrowienia z Przemyśla.

kurator wystawy
Katarzyna Winiarska

Wystawa plenerowa Studentów II roku Architektury Wnętrz PWSW. Ilustrowany słownik ornamentów i dekoracji przemyskich (wybrane hasła)

Wystawa plenerowa Studentów II roku Architektury Wnętrz PWSW.Muzeum Narodowe Ziemi PrzemyskiejMiejsce eksponowania: obok wejścia do Gmachu Głównego, pl. Berka Joselewicza 1 - od strony parkingu muzealnego.

Wystawa ukazuje piękno wybranych architektonicznych elementów zdobniczych które można zobaczyć na przemyskich kamienicach.

Noc Muzeów 2019

18 maja mieliśmy zaszczyt gościć Państwa w Muzeum Narodowym Ziemi Przemyskiej i jego oddziałach na Nocy Muzeów 2019. Podczas tego wielkiego święta miłośników kultury przygotowaliśmy wiele atrakcji.

 

Noc Muzeów 2019 pod hasłem „Kresowe Miasto”

Budynek główny

19.00 – 24.00 swobodne zwiedzanie wystaw stałych i czasowych.

Pokazy statyczne uzbrojenia, wyposażenia i umundurowania żołnierzy z 5. Batalionu Strzelców Podhalańskich im. gen. A. Galicy w Przemyślu.

19.30 – Atrakcje dla dzieci:
warsztaty plastyczne „Powrót do prehistorii” – na ścianie malowane, gliniane figurki;

pamiątki z wystawy: składane modele „Tank Piłsudskiego” i „Pociąg pancerny”.

20.00 – kuratorskie zwiedzanie wystawy „Zapomniana wojna 1918-1919”.

21.00 – 22.00 - koncert - Paweł Szymański – gitara akustyczna, harmonijka; folk, blues, ragtime, piosenka autorska.

Muzeum Dzwonów i Fajek

19.00 – 24.00 Swobodne zwiedzanie wystaw, m.in. wystawy "Fajki ze zbiorów Muzeum Narodowego Ziemi Przemyskiej".

19.30 – 20.00 – występ Zespołu Tanecznego „Koralik” (Plan Niepodległości).

Podcienia Muzeum Historii Miasta Przemyśla

18:00-19:00 Koncert piosenek kresowych

  • akordeoniści: Kacper Batycki i Krzysztof Polnik (uczniowie Zespołu Państwowych Szkół Muzycznych im. A. Malawskiego w Przemyślu),
  • bandurzyści z Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 2 im. Markijana Szaszkewicza w Przemyślu, współpraca: Narodnyj Dim w Przemyślu

Muzeum Historii Miasta Przemyśla

19.00-24.00 swobodne zwiedzanie Muzeum, w tym nowo otwartej wystawy "Pozdrowienia z Przemyśla".

19:00-20:00 „A czy mnie we szkole nauczą wiatraki budować?” czyli idziemy z Antkiem do dawnej szkoły – warsztaty na wystawie „Dawna klasa”, w rolę nauczycielek wcielą się pracownicy Muzeum Historii Miasta Przemyśla, po „Dawnej klasie” oprowadzi Bożena Szwic, współautorka wystawy.

20:00-20:30 Patrol w wykonaniu grupy rekonstrukcyjnej PSRH X DOK Przemyśl połączony z pokazem ratowniczym pierwszej pomocy (pod kierunkiem Andrzeja Kaweckiego, udział: Andrzej Kawecki, Barbara Kiełt, Ewa Leśniak, Mariusz Leśniak, Andrzej Strycharski).

20:30-21:00 Kresowe pieśni, cz. 1, wykonanie: Julia Doszna - śpiew Antoni Pilch - lutnia.

21:00-22:00 Spacerem po ziemiach dawnej Rzeczypospolitej – oprowadzanie po wystawie „Przemyśl i miasta Rzeczypospolitej w grafikach Abrahama Hogenberga” przez Renatę Grzebułę, autorkę wystawy.

22:00-22:30 Kresowe pieśni, cz. 2, wykonanie: Julia Doszna - śpiew Antoni Pilch – lutnia.

A jak wyglądała tegoroczna Noc Muzeów można zobaczyć w galerii poniżej.

Głośno widzieć ślepo słyszeć ... II - Remigiusz Truchanowicz w Małej Galerii Fotografii

Głośno widzieć ślepo słyszećDyrektor Muzeum Narodowego Ziemi Przemyskiej - Jan Jarosz oraz komisarz wystawy - Jacek Szwic zapraszają na otwarcie wystawy prac Remigiusza Truchanowicza "Głośno widzieć ślepo słyszeć" ... II. Wernisaż odbędzie się 9 maja 2019 roku o godzinie 18.00 w Muzeum Historii Miasta Przemyśla, Rynek 9.

Po wernisażu zapraszamy do dyskusji na temat: Prawda i prawdziwość w fotografii.

Remigiusz Truchanowicz / RTR - rocznik 75” /

Fotografia / Technologia / Inżynieria / Projektowanie.

Absolwent Akademii Sztuk Pięknych w Poznaniu, dyplom z fotografii reklamowej w roku 2006.

Fotografia stała się pasją i sposobem na mówienie - interpretacja otaczających, szeroko pojętych "przestrzeni"...

Obecnie prowadzę prace projektowe nad innowacyjnymi produktami z zakresu inżynierii "materiałowej", designu i komercjalizacji wyników prac. Duże osiągnięcia zdobyłem w budowaniu i pozycjonowaniu marek handlowych.

Wystawy [ wybrane ] :

2018 - Muzeum Narodowe w Przemyślu / w ramach wystawy Opowieści Żydów w Przemyślu, Przemyśl;

2018 - Wystawa - szczyt klimatyczny - wywiad ekologiczny, Katowice;

2018 - Galeria Sztuki Współczesnej, Przemyśl;

2017 - Muzeum Narodowe w Warszawie / Galeria Polskiego Designu, Warszawa;

2017 - Centrum Kulturalne CK, Przemyśl;

2014 - Muzeum Sztuki Stosowanej, Budapeszt;

2014 - Galeria "Kuratorium", Warszawa;

2013 - Muzeum Narodowe Ziemi Przemyskiej, Przemyśl;

2013 - Galeria Kordegarda, Warszawa;

2013 - Międzynarodowe Targi / Powszechna Wystawa Krajowa II - "Konkurencyjna Polska 1989 - 2014" pod patronatem Prezydenta Polski Bronisława Komorowskiego, Poznań;

2013 - Muzeum Miasta Łodzi;

2012 - Wystawa w siedzibie Organizacji Własności Intelektualnej w Genewie / Szwajcaria;

2011 - Muzeum Miasta Gdyni;

2011 - Messe Frankfurt / Niemcy;

2010 - Muzeum Miasta Gdyni;

2010 - Międzynarodowe Targi Poznańskie, Poznań;

2009 - Świat Najlepszy projekt Exchange, Incheon - Seul / Korea;

2009 - Gdynia Design Days;

2009 - Instytut Wzornictwa Przemysłowego, Warszawa;

2008 - DIALOG / Stary Browar, Poznań;

2007 - Chasydzi Inaczej, Przemyśl;

2003 - "Mięso", Centrum Handlowe M1, Poznań;

2001 - "Obrazy Rzeczywistości", Galeria Miejska Arsenał, Poznań;

1999 - Kalirama / Kopalnia Art / Salon Voila IV, Wałbrzych;

1998 - Centrum Kultury Zamek, Poznań;

Nagrody i wyróżnienia [ wybrane ] :

2013 / 14 - wyróżnienie w Międzynarodowym Konkursie Green Dot Awards, USA;

2010 - I miejsce w Międzynarodowym Konkursie "Chopin na wodzie" - obiekt / instalacja, Gdynia;

2009 - wyróżnienie w Międzynarodowym Konkursie Red Dot Design, Niemcy;

2009 - I miejsce Wzór Roku 2009 / STREFA DOMU, INSTYTUT WZORNICTWA PRZEMYSŁOWEGO, Warszawa;

2008 - II miejsce w Międzynarodowym Konkursie fotograficznym "Dialog Międzykulturowy", Poznań;

2007 / 08 - wyróżnienie w Międzynarodowym Konkursie Green Dot Awards, USA;

Moje Miasto - konkurs fotograficzny dla uczniów szkół podstawowych

-

Konkurs fotograficzny Moje MiastoMuzeum Narodowe Ziemi Przemyskiej ogłasza konkurs fotograficzny "Moje miasto".

W konkursie mogą wziąć udział tylko uczniowie szkół podstawowych.

Każdy uczestnik może zgłosić trzy zdjęcia.

Odbitki w formacie 15 x 21 cm należy dostarczyć do 29 maja br. do Muzeum Historii Miasta Przemyśla, Oddz. MNZP, Rynek 9.

Każde zdjęcie powinno być opisane imieniem i nazwiskiem.

Jury po ocenie prac przyzna trzy nagrody rzeczowe.

Zachęcamy do udziału.

Regulamin konkursu dostępny jest w siedzibie Muzeum.

Przemyśl i miasta Rzeczypospolitej w grafikach Abrahama Hogenberga

Abraham Hogenberg, Widok Poznania i Krosna, Civitates orbis terrarum, wyd. Georg Braun, Abraham Hogenberg, t. VI, Kolonia 1617 r., miedzioryt kolorowany w epoce, papier. Kopia pochodzi ze zbiorów Muzeum Narodowego w Poznaniu.5 kwietnia o godzinie 12.00 w Muzeum Historii Miasta Przemyśla Rynek 9 odbył się wernisaż wystawy pod tytułem "Przemyśl i miasta Rzeczypospolitej w grafikach Abrahama Hogenberga".

Na wystawie zaprezentowane zostały grafiki z XVII w. i ich kopie przedstawiające plany i widoki miast Rzeczpospolitej z jej „Złotego wieku”. Zobaczyć tu można między innymi ryciny z szóstego tomu monumentalnego atlasu świata pt. Theatrum praecipuarum totius mundi urbiurti (Przedstawienie wyróżniających się miast całego świata) z wydawnictwa Georga Brauna i abrahama Hogenberga (Kolonia 1617 r.), określanego w skrócie jako Civitates orbis terrarum, z którego pochodzi również najstarszy widok Przemyśla.

Miasta od momentu powstania podlegały różnorodnym czynnikom, które kształtowały ich rozwój, wpływały na kształt, wygląd i na ich formę przestrzenną. Dzięki temu mogą one stać się obrazem zmian jakie zachodziły na przestrzeni wieków nie tylko w urbanistyce, ale również na gruncie gospodarczym, politycznym, społecznym, kulturalnym, religijnym itd. Każde nowe zjawisko, które miało wpływ na społeczeństwo, państwo i naród znajdowało w nich swoje odbicie.

Atlas świata Civitates orbis terrarum był zbiorem map, planów i panoram miast. W całości zawarto 546 sztychów, przedstawiających widoki miast Europy i niektórych ważnych miast Azji, Afryki i Ameryki Łacińskiej. Atlas zawierał siedemnaście widoków miast Rzeczpospolitej, które przedstawione zostały w ostatnim, szóstym tomie Civitates orbis terrarum, zatytułowanym Theatri praecipuarum totus mundi urbium Liber sextus, wydanym w Kolonii w 1618 r. Każda z rycin przedstawiała inne miasto, a na stronie poprzedzającej widok znajdował się jego łaciński opis i charakterystyka.

Wieczór przy lutni - Antoni Pilch i Julia Doszna w Muzeum Historii Miasta Przemyśla

Antoni Pilch i Julia Doszna15 marca w Salonie wnętrzach mieszczańskich Muzeum Historii Miasta Przemyśla, odbył się koncert łemkowskich pieśni nabożnych, pieśni pasyjnych różnych obrządków oraz żydowskich lamentacji.

Był to kolejny koncert z cyklu "Wieczór przy lutni" w wykonaniu Antoniego Pilcha - lutnia oraz Julii Doszny - śpiew. Dotychczasowe występy tej znakomitej pary za każdym razem zachwyciły licznie przybyłą widownię. Ostatni koncert utrzymany był w nastroju skruchy, wyrażanej pieśniami wielkopostnymi różnych obrządków chrześcijańskich, którym towarzyszyły starsze żydowskie lamentacje.

Fragmenty Życia - nowa wystawa w Małej Galerii Fotografii

Adrian Dovha plakat8 marca 2019 roku w Muzeum Historii Miasta odbył się kolejny wernisaż w cyklu Mała Galeria Fotografii. 

Tym razem swój cykl fotografii pod tytułem "Fragmenty Życia" zaprezentowała nam Adriana Dovha.

Adriana Dovha mieszka we Lwowie. Fotografią zajmuje się do dziesięciu lat. Jest członkiem Narodowego Związku Fotografów Ukrainy oraz posiada tytuł Fédération Internationale de l'Art Photographique /Międzynarodowa Federacja Sztuki Fotograficznej/.

Brała udział w następujących wystawach krajowych i międzynarodowych: Salon Fotografii 2010-1013 Lwów, Międzynarodowy Salony Fotografii Artystycznej "Fotovernisazh na Pokrowu” 2012-2016, międzynarodowa wystawa „Potrtet” 2014 Serbia,„Digital Circuit” 2014 USA, International "Konkurs fotograficzny “ISO 2014” Belgia, międzynarodowy konkurs fotografii cyfrowej w Luksemburgu 2014, międzynarodowa objazdowa wystawa fotografii cyfrowej „ICS 2014” USA, Wystawa fotografii "Portret 2014, Serbia, Bułgaria, Międzynarodowy Salon Sztuki Fotograficznej „Karpacki Drag 2014" Ukraina; międzynarodowy konkurs fotograficzny " Lato 2014”, Czarnogóra, międzynarodowa wystawa Vantaa Fotoklub 2014 Finlandia, międzynarodowa wystawa „Fotoforum 2014 Ruzomberok” Słowacja, międzynarodowy salon fotografii cyfrowej „Avon Valley” 2015 Wielka Brytania, Dwie edycje międzynarodowego salonu Fotografii Artystycznej w Kijowie 2013 i 2015, międzynarodowy salon "Tylko jedno zdjęcie" 2013-2017 Polska, międzynarodowa wystawa fotografii „Atlantic” 2016 USA.

Axis Mundi: kapliczki i krzyże przydrożne

Axis Mundi: kapliczki i krzyże przydrożneUprzejmie zapraszamy na otwarcie wystawy fotografii Krzysztofa Ligęzy pod tytułem "Axis Mundi: kapliczki i krzyże przydrożne". Wernisaż odbędzie się 22 lutego 2019 roku o godzinie 18.00 w Muzeum Historii Miasta Przemyśla, Rynek 9.

Przedmiotem wystawy jest autorski cykl Axis mundi: kapliczki i krzyże przydrożne, który był realizowany w latach 2012-2018. Działania twórcze ukierunkowano w nim na rejestrację aktywności lokalnych społeczności na terenie Małopolski w kontekście zanikającego zwyczaju modlitw przy kapliczkach i krzyżach przydrożnych, które stanowią jeden z najbardziej charakterystycznych elementów polskiego krajobrazu kulturowego.

Wystawa ma charakter multimedialny. Zostaną na niej zaprezentowane fotografie, panoramy 3D oraz nagrania dźwiękowe. Ekspozycji będzie ponadto towarzyszył katalog, w którym zamieszczono krótką przedmowę i wybrane obrazy autora, a także tekst znanego historyka i krytyka sztuki, dra Krzysztofa Jureckiego.

Istotą cyklu jest refleksja nad relacją: człowiek-natura-sacrum. Ważną rolę pełni w nim zagadnienie oddziaływania przestrzeni krajobrazu jako czynnika kształtującego przeżycia duchowe oraz więzy wspólnotowe.

Tradycja modlitw przy obiektach tzw. małej architektury sakralnej ma swoje źródło zarówno w religii chrześcijańskiej, jak i wierzeniach przedchrześcijańskich (miejsca kultowe: święte drzewa i gaje, kamienie, słupy, posągi, antyczne laralie). Z uwagi na jej proweniencję istotna jest topografia przestrzeni. Wizualnej analizie poddano usytuowanie, specyfikę obiektów, wygląd i zachowanie wiernych, a także aspekty zw. z postrzeganiem i odczuwaniem czasu w jego antropologicznym wymiarze (cykliczność i linearność).

Zróżnicowane usytuowanie oraz otoczenie kapliczek i krzyży przywodzą na myśl ideę środka: osi kosmicznej – axis mundi. Pochodzi ona od wybitnego religioznawcy Mircea Eliadego. W rozważaniach nad sakralnym wymiarem czasu i przestrzeni Eliade zwrócił uwagę na wielorakie formy przejawiania się świętości, analizując je w szerokim kontekście antropologicznym (archetypy, mity i symbole). Czym jest „środek świata”? To sfera, w której następuje przemiana chaosu w kosmos – rzeczywistość uporządkowaną. Obszar szczególny, gdzie niebo łączy się z ziemią, wymiar materialny przenika się z duchowym, lokalny z uniwersalnym, a doczesność z wiecznością. Symboliczne „środki świata” objawiają jego świętość, zarazem służą przywracaniu odwiecznych wartości.

Eliade wielokrotnie podkreślał, że ludzka tęsknota za „pełnią bytu” wiąże się z odniesieniem do przestrzeni o wymiarze sakralnym. Tęsknota ta od zarania dziejów nieustannie przejawia się w wielu kulturach i religiach. Najpełniejszy wyraz znajduje w archetypie raju: mitycznym centrum, miejscu zgodnej egzystencji wszystkich stworzeń, pierwotnym w swej harmonii, świętym i naznaczonym bożą obecnością. Ślady toposu tęsknoty za rajem można znaleźć już w wierzeniach ludzi z epoki mezolitu (8 tysięcy lat p. n. e.). Również i chrześcijaństwo jest przepełnione nostalgią za rajem utraconym. Jego bramy otwiera ponownie Chrystus poprzez śmierć na krzyżu, który stał się drzewem żywota.

Krzysztof Ligęza

Rocznik ‘79. Absolwent polonistyki i studium dziennikarskiego, fotograf z wyboru. Od dziecka zafascynowany tym, iż człowiek postrzega przestrzeń w sposób prawdopodobnie niedostępny dla innych stworzeń. W rzeczywistości elektryzuje go najbardziej flirt światłości i świadomości oraz relacja człowiek-natura-sacrum. Najczęściej fotografuje krajobraz jako pole niezwykle otwarte (zarówno fizycznie, jak i semantycznie), ale nie stroni od innych obrazów. Podczas pracy lubi posługiwać się intuicją, nadzieją i wyobraźnią. Inny sprzęt ma dla niego znaczenie tylko wtedy, gdy działa. Czytając słynne zdanie „Są rzeczy na niebie i na ziemi, o których nie śniło się filozofom”, cieszy się, że w XXI w. jest ich nadal mnóstwo.

Autor i uczestnik wystaw indywidualnych oraz zbiorowych w Polsce i za granicą. Stypendysta Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego RP (2018). Laureat wyróżnień w m.in. International Photography Awards, Los Angeles, USA (edycja 2013, 2012 i 2011), Prix de la Photographie, Paryż (2012), Landscape Photographer of the Year (Londyn, 2010); Wanderlust Travel Photo of the Year (Londyn, 2010).

Wystawę i katalog zrealizowano w ramach stypendium z budżetu Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego przy wsparciu: Powiatu Nowosądeckiego, Firmy Vidok, Firmy Liszka, partnera handlowego Firmy Vidok oraz Firmy APA Polska.

Partnerami projektu są: Muzeum Dwory Karwacjanów I Gładyszów w Gorlicach, Muzeum Narodowe Ziemi Przemyskiej w Przemyślu i Instytut Polski w Bratysławie.

Damy i Dżentelmeni - fotografie ze zbiorów Muzeum Narodowego Ziemi Przemyskiej

Damy i DżentelmeniDnia 14 lutego w Muzeum Historii Miasta Przemyśl, w Atelier Bernarda Hennera odbył się wernisaż wystawy "Damy i Dżentelmeni - fotografie ze zbiorów Muzeum Narodowego Ziemi Przemyskiej". 

Jest to już czwarta z kolei wystawa poświęcona starej fotografii. Tym razem tematem są portrety par i zdjęcia ślubne od 2 poł. XIX do 30. XX wieku, wykonane w przemyskich pracowniach fotograficznych i nie tylko.

Na wystawie można zrobić sobie zdjęcie w starym stylu.