Zmieniamy się dla Państwa - rebranding Muzeum Narodowego Ziemi Przemyskiej

Potrzeba posiadania własnego znaku graficznego od lat nie budzi już wątpliwości. Znak (godło, sygnet) należy do najmniejszych i najbardziej precyzyjnych tworów grafiki użytkowej. Musi posiadać jednak pewne cechy odróżniające go od innych form grafiki. Musi zwracać uwagę oryginalnością pomysłu i formy, jasnością i prostotą rysunku i charakterem, niezależnie od tego, czy jest to znak figuralny, literniczy czy kombinowany. Każdy wyważony znak, sprowadzony do zredukowanej do minimum płaszczyzny jest małym dziełem, będącym syntezą jakiejś idei, niemym symbolem, zrozumiałym dla wszystkich.

W końcu 2019 roku rozpoczęliśmy przygotowania do obchodów 110-lecia działalności Muzeum Narodowego Ziemi Przemyskiej. Jednym z elementów mających uświetnić to wydarzenie była decyzja o dokonaniu rebrandingu muzeum, czyli odświeżeniu jego wizerunku. We współpracy z studiem brandingowym S'SENSE wypracowaliśmy nowe logo muzeum oraz wszystkie elementy tożsamości wizualnej.

W momencie kiedy mieliśmy wszystko zaplanowane wybuchła pandemia, co nie tylko wymusiło odwołanie obchodów 110-lecia MNZP, ale także wyhamowanie wdrożenia nowego wizerunku.

Dziś zapraszamy do obejrzenia prezentacji naszej przemiany oraz genezy nowego logo, które jest rezultatem długiego procesu opracowania - redukcji wszystkiego co zbędne i pozostawienia tylko zasadniczych elementów, by w efekcie otrzymać najprostszą formę.

Prezentacja nowego znaku graficznego

Stopniowo, adekwatnie do sytuacji będziemy wdrażać kolejne elementy wizerunku marki muzeum.